Ebben a részlegben az általam ismert Slayers játékókról írok amelyeket kiprobáltam, vagy esetleg nekem is megvannak.
Slayers (1994, SNES)
Az első Slayers játék amit láttam, még 1994-ben jelent, ezért a grafikája igencsak elavult, ez egy RPG, lehet szinteket lépni, a hősők sok harc után erősődnek stb. A játékban elérhető max szint 50. A karakterek a sorozatban megismert szereplők, Lina, Gourry, Amelia, Zelgadis, de vannak más szereplők is pl.: Az OVA-ból vagy nagyfilmekből megismert Naga, és egy számomra is ismeretlen lány. A harcrendszer körökre osztot, és csak az ellenségeket láthatjuk, a hösöket nem. A történetet sajnos nem értettem, mivel japánul még nem tudok, de ha valaki tudja igazán megmondhatná nekem. A játékot le lehet tölteni Internetről, és a hozzá szükséges emulátort is, és továbbá van hozzá angol nyelvű végigjátszás is, mely a történetet is elmondja, és a játékban szereplő szövegek egy részét is leírja angolul, a végigjátszás innen letölthető: http://www.gamespot.com/snes/rpg/slayers/
Slayers Royal (1997, Sega Saturn, PSX)
Na ez a játék már sokkal jobb, igaz hogy a garfika mai szemmel nézve nem valami jó, viszont senki se várjon el csodákat egy PSX-től, vagy Sega Saturn-tól. A kezelő felület teljesen megváltozott, a mászkálásban, és a harcban egyaránt. A mászkálás elég furcsa lett, egyszerüen bejön a helyszin térképe (pl.:város, erdő, stb.), és helyszinek vannak kijelölve a térképen, és amelyik helyszinre kattitntunk a csapat oda megy (ha teheti...). Egy helyszint pl házat, vagy fogadót első személyből látunk, magyarúl azt látjuk amit a szereplők. És megjelenik egy vörös szempár (ez egérként funkciónál) amivel rákatinthatunk emberekre tárgyakra. A harcrendszer sokkal taktikusabb mint az elöző játéké, itt mindenkit látunk a harcban, hősőket, ellenségeket egyaránt. (persze az ellenfelek általában legalább 5* anyian vannak, ezért nemárt jól taktikázni) Választhatunk hogy a szereplőket mi magunk vagy a gép irányitsa, figyelmeztettek mindenkit hogy a gép néha nagyon hülye tud lenni, nekem például Amelia leszedte Linát egy Elmekia Lance-el, mert volt mögöte egy ellenfél, pedig igazán megkerülhete volna, és aztán nem hogy felélesztette volna Linát aki ott volt 5 centire, inkább ment 10 métert, és feltámasztotta Zelgadist! Varázslatokból nincs hiány, szinte minden varázslat megtalálható ami a sorozatban láható volt, ja és a varázslatok szétrombolhatják a harcteret, például egy Dragonslave elpusztithatja a harctért egyharmadát, és az ellenségeket is. Jó ötlet hogy a varázslók egy idő után elfáradnak, és pár körig (varázslattól függ) nem varázsolhatnak, így nincs olyan hogy az ellenségek minden körben olyan varázslatokat varázsoljanak amitől egy szereplő röktön "főldet fog". Amik még jók a játékban azok a videók, a játék miatt a készitők teljesen új videókat készitettek, amelyek a sorozatot idézik, viszont néhány dolog feltünő, én ugy tudom hogy a játék a Try után játszodik, de akkor hogy nézhet ki Lina ugy mint a nagyfilmekben? Talán megfiatalodott? Viszont Gourry ugy néz ki mint a Try-ban semmi hiba sincs benne. De azért szerintem egész jók a videók még így is. A történetről sajnos nem sokat tudok, ez megint a japán tudásommal kapcsolatos. Ja mellesleg a játékot nagyon nehéz megszerezni Magyarországon, én is csak egy modón szerezhettem meg...
Slayers Royal 2 (1998, Sega Saturn, PSX)
A Slayers Royal második része szintén RPG lett, a kezelőfelület valamelyest változott, a mászkálás kicsit bonyolódót, és több a városokban a helyszint is, a harcrendszer sokat javult, a szereplők szája végre mozog mikor elmondják a varázslatot, és a grafika is javult valamelyest, ezenkivül a szereplőknek könnyebb kiadni a parancsonak a harcnál. Viszont a varázslatok fontosága sokat romlot, itt már nem kell anyira taktikázni, elég ha varázsolsz mindenkire egy Astral Vine-t, és közelharcban legyőzők őket. (ezek alol kivétel a főellenség) A poénok egy részét sajnos még mindig nem értem (már megint a japán tudásom), Viszont a videók ismét jóra sikerültek, és feltünik bennük pár ismert arc is példáúl Lina hasonmása az OVA-ból. A csapat szinte ugyanaz maradt, viszont sokkal erősebbek mint az első részben. A játék nem valami hosszú én 23 óra alatt vittem végig, pedig valahól még el is tévedtem, de azért jó.
Slayers Wonderful (1998, PSX)
A végére hagytam a szerintem legjobbat, a kedvenc Slayers játékomat! Mint az elözők ez is egy RPG. A kezelőfelület viszont teljesen más mint az elözőké, a mászkálos részeken egy 2D-s szereplőt irányíthatunk 3D-s környezetben, a kamera forgatható (amire néha tényleg szükség van), kivéve a világtérképet ahól a környezet is 2D-s. A területek, főleg a városok elég nagyok, van minden kocsma, bolt, fogadó, néhól még piac is. Járhatunk pár ismert városban is például Atlasz városa, vagy Sairag. A harcrendszer a FF7-é, vagyis egyszerre három tag lehet a csapatodban, és a harcok körökre vannak osztva (megjegyzem elég érdekesen...), és a szereplők itt 3D-ek, varázslatokból itt sincs hiány, rengeteg van (de GIGASLAVE még mindig nincs:-) ), a szereplők itt is fejlődnek, viszont ebben a játékban fontos csak ez igazán, Minnél fejlettebb egy szereplő annál erősebet üt, és annál több varázslatot ismer, a max szint itt is 50. Külömben a szereplők is se nagyon változtak szinte ugyan azok mint a sorozatban. A videók itt szerintem sokkal jobbak lettek, és a szereplők is ugy néznek ki mint a sorozatban, külömben a történet a Next, és a Try között játszodík. A poénok viszont sokkal komolyabbak lettek (kár lenne lelőnőm egyet is:-) ), amiket végre a videókból is meg lehet érteni! A játék hosszabb mint a Slayers Royal 2, én ugy hogy ismeretem az utat kb. 33-35 óra alatt vittem végig, 3 nap alatt! Hát a zenék viszont lehetnének jobbak is, az egyenlen zene amit a sorozatból vettek ki az a Slayers Try openingje, de ezt igazán semmi a játékhóz képest! Sajnos ezt a játékot se lehet valami könnyen beszerezni, (sőt ezt volt a legnehezebb) de igazán megéri, legalábbis nekem... |